Świece żarowe i zapłonowe

Sprzedajemy świece następujących producentów:

Budowa i funkcja świec samochodowych

Świece żarowe i zapłonowe to bardzo ważny element układu rozruchowego silnika. Uszkodzone i niesprawne mogą uniemożliwić uruchomienie silnika naszego pojazdu. Jest to w szczególności odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Świeca żarowa pełni funkcję grzałki, która jest wkręcona w głowicę silnika tak, że koniec grzewczy znajduje się w komorze spalania. Prąd płynący z akumulatora nagrzewa końcówkę świecy do czerwoności a wtryskiwane paliwo zapala się wprowadzając w ruch tłoki i rozpoczynając prace silnika. Części te wykorzystywane są w silnikach wysokoprężnych czyli tzw. silnikach Diesla.

Grafika prezentująca budowę świecy zapłonowej

Świece zapłonowe, używane w silnikach zasilanych benzyną, mają z kolei za zadanie wytworzenie iskry w komorze spalania cylindra. Pracują nieprzerwanie przy włączonym silniku wytwarzając iskrę, która pojawia się w zależności od obrotów silnika od kilkunastu do trzydziestu razy na sekundę w bardzo trudnych warunkach. Na zużycie świeci zapłonowej wskazuje wytwarzanie iskry w coraz mniejszej liczbie cykli.

Wytrzymałość zmęczeniowa świec (gdy pozostałe elementy układu zapłonowego pracują prawidłowo) jest zbliżona, co oznacza, że po awarii jednej świecy w niedługim okresie czasu możemy spodziewać się kolejnych. Zawsze więc powinno się wymieniać je kompletami, czyli w przypadku uszkodzenia chociaż jednej, wymieniamy wszystkie.

Świece zapłonowe mogą ulegać następującym uszkodzeniom:

  1. zużycie powierzchni elektrod,
  2. deformacja elektrod,
  3. zaolejenie elektrod,
  4. stopienie elektrod,
  5. uszkodzenie porcelany.
Theme: Overlay by Kaira Motpuls
Sprzedaż akumulatorów Gdynia