Świece żarowe i zapłonowe
Sprzedajemy świece następujących producentów:
Budowa i funkcja świec samochodowych
Świece żarowe i zapłonowe to bardzo ważny element układu rozruchowego silnika. Uszkodzone i niesprawne mogą uniemożliwić uruchomienie silnika naszego pojazdu. Jest to w szczególności odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych.
Świeca żarowa pełni funkcję grzałki, która jest wkręcona w głowicę silnika tak, że koniec grzewczy znajduje się w komorze spalania. Prąd płynący z akumulatora nagrzewa końcówkę świecy do czerwoności a wtryskiwane paliwo zapala się wprowadzając w ruch tłoki i rozpoczynając prace silnika. Części te wykorzystywane są w silnikach wysokoprężnych czyli tzw. silnikach Diesla.

Świece zapłonowe, używane w silnikach zasilanych benzyną, mają z kolei za zadanie wytworzenie iskry w komorze spalania cylindra. Pracują nieprzerwanie przy włączonym silniku wytwarzając iskrę, która pojawia się w zależności od obrotów silnika od kilkunastu do trzydziestu razy na sekundę w bardzo trudnych warunkach. Na zużycie świeci zapłonowej wskazuje wytwarzanie iskry w coraz mniejszej liczbie cykli.
Wytrzymałość zmęczeniowa świec (gdy pozostałe elementy układu zapłonowego pracują prawidłowo) jest zbliżona, co oznacza, że po awarii jednej świecy w niedługim okresie czasu możemy spodziewać się kolejnych. Zawsze więc powinno się wymieniać je kompletami, czyli w przypadku uszkodzenia chociaż jednej, wymieniamy wszystkie.
Świece zapłonowe mogą ulegać następującym uszkodzeniom:
- zużycie powierzchni elektrod,
- deformacja elektrod,
- zaolejenie elektrod,
- stopienie elektrod,
- uszkodzenie porcelany.